STAP VOOR STAP UW WONING VERHUREN

Download hier gratis onze informatie brochure om uw woning te verhuren. 

[]
1 Step 1
Naam
Mobiel
Budgetyour full name
Previous
Next

Onze procedure van het eerste contactmoment tot aan de sleuteloverdracht van uw nieuwe huurder.

1    Neem contact met ons op

U kunt contact met ons opnemen voor een vrijblijvende afspraak via de telefoon, het online contactformulier, per mail of door langs te komen bij ons op kantoor.

2    Intakegesprek

Nadat u contact met ons heeft opgenomen, maken wij samen met u een afspraak voor een persoonlijk intakegesprek. U ontvangt hiervan een bevestiging per mail.

3    Woning inname

Nadat een geschikte tijd en datum is overeengekomen, komen wij bij uw te verhuren woning langs om uw woning in te nemen aan de hand van het ‘Inname Document’, een goede (gratis) fotoreportage te maken en met u te overleggen over de passende huurprijs. Tevens worden belangrijke zaken als huurvoorwaarden, type huurders en huurperiode met u besproken.

Hierbij is het belangrijk dat u de volgende zaken vooraf heeft voorbereid:

  • Bruto kosten voor uw woning
  • Vragen die u heeft ten aanzien van TREC

U ontvangt tevens na het bezoek een e-mail met hetgeen dat is besproken, alsmede een kopie van het eerdergenoemde ingevulde ‘Inname Document’.

4    Afspraak beeldmateriaal

Om te zorgen dat wij uw woning zo succesvol mogelijk kunnen aanbieden, maken wij tevens een afspraak om foto’s te maken van uw woning. Deze foto’s zijn voor zowel intern als extern gebruik.

5    Pro actief adverteren

Uw woning wordt op meer dan 28 nationale en internationale websites geplaatst. Ook dragen wij zorg voor het onder de aandacht brengen van uw woning door het nieuwe beschikbare aanbod aan de juiste (internationale) organisaties en woningzoekenden toe te zenden. Daarnaast plaatsen wij uw woning op onze website, Facebook, Instagram en Pararius.

Extra exposure? Vraag naar de mogelijkheden om uw woning betaald op Facebook en social media te adverteren en/of te laten plaatsen op Funda.

6    Afspraak kandidaat huurders

Alvorens wij bezichtigingen inplannen met kandidaat huurders, plannen wij een afspraak in om de volgende zaken met de kandidaat huurder door te nemen:

  • Is er een match tussen huurder en woning?
  • Wat voor werk doet de huurder?
  • Wat is het inkomen van de huurder?
  • Hoeveel personen, wat is de (gezin)samenstelling en de intrek datum?

7    Bezichtigingen

Na de afspraak met de kandidaat huurder, gaat hij of zij met onze collega mee om de woning te bezichtigen. Hierna wordt de kandidaat huurder weer mee teruggenomen naar het kantoor om een opvolg gesprek te voeren. Hier wordt ernaar gestreefd de ‘Intentieverklaring’ in te vullen of een eventuele tweede bezichtiging in te plannen.

8    Follow up / Intentieverklaring

Bij interesse wordt een officieel en bindend bod formulier naar de kandidaat huurder gestuurd die, met ondersteuning van een collega, ingevuld wordt met zaken als:

  • Huurprijs excl./incl.
  • Huurperiode
  • Meubilering
  • En eventuele extra voorwaarden (bijvoorbeeld verfverzoeken of afwijkende intrek datum)

Tevens dient kandidaat huurder de juiste en wettelijk verplichte documentatie te overleggen. Na screening worden deze documenten, tezamen met de ‘Intentieverklaring’, aan u gestuurd.

9    Contract

Wanneer u de eerdergenoemde documentatie accepteert, wordt de kandidaat huurder ingelicht en wordt de huurovereenkomst door ons opgemaakt.

In deze overeenkomst worden alle door beide partijen overeengekomen zaken en afspraken vermeld. Ter aanvulling worden ook primaire (huurprijs, ingangsdatum, termijn, voorschotten etc.) en secundaire (tuinonderhoud, reparaties, belastingen, opzegtermijn, inschrijving etc.) zaken in het contract opgenomen.

Indien u, na controle, akkoord heeft gegeven, wordt de overeenkomst naar beide partijen digitaal verzonden voor (digitale) ondertekening. Een kopie is terug te vinden in ons dossier en is te allen tijde voor u in te zien alsmede overige gegevens van de huurder.

10    Check-in en sleuteloverdracht

Alvorens de check-in en sleuteloverdracht plaats vindt, dient de huurder de borg en de huur van uw woning te hebben overgemaakt naar The Real Estate Company.

Vervolgens wordt een afspraak gemaakt voor de check-in en de overdracht van de sleutels. Hierbij controleren wij de staat van de woning, maken wij een digitaal ‘Check-in rapport’ en noteren wij de meterstanden van het gas, elektriciteit en water. Schade wordt duidelijk vermeld door middel van foto’s en notities in verband met de borg en check-out. Na het, door beide partijen ondertekend rapport, worden de sleutels overgedragen.

11    Beheer

Wie let er op uw woning en waar wordt schade gemeld? Wie draagt hier zorg voor en wie bepaalt welke kosten voor de huurder en welke voor de verhuurder zijn? Wat doet u als er een huurachterstand ontstaat en hoe voorkomt u dit in de toekomst?

Ook kunnen wij het beheer van uw vastgoed uit uw handen nemen. Hiervoor rekenen wij een percentage van 3-5% per maand met een noodlijn die ook ’s-nachts, in het weekend en op feestdagen bereikbaar is.

Meer informatie? Vraag naar de mogelijkheden.

Jouw Voordelen

  • 23 jaar ervaring
  • Groot aanbod expat huurder
  • Snel schakelen
  • Persoonlijke service
  • ‘s-avonds en weekends bezichtigen mogelijk
  • No cure – no pay
  • Ontzorgd: van A tot Z